کد خبر: ۱۱۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی‌(ع) با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لیالی قدر گفت: لیالی قدر فرصت خوبی برای رسیدن به فضیلت و رستگاری آینده است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین یوسفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرج، ضمن تسلیت لیالی‌قدر اظهار داشت: لیالی‌قدر تنها از زمان ضربت‌خوردن امام علی‌(ع) نبوده است، بلکه باید به اصل ماهیت این شب‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه در این شب سرنوشت بندگان تعیین می‌شود، افزود: رزق معنوی بندگان در طول یک‌سال در این شب بخشیده می‌شود و کمترین تلاش و فعالیتی در این شب‌ها داشته باشیم، می‌توانیم به رزق معنوی یک‌ساله خود برسیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی‌(ع) با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لیالی‌قدر بیان کرد: یکی از مباحثی که باید در شرایط بیماری کرونا به آن توجه شود علی‌رغم آن‌که کمترین میزان مبتلا و شیوع مربوط به امکان مذهبی است، اما با تاکیدات فراوانی مردم مؤمن و متدین پروتکل‌های بهداشتی را در این شب‌ها رعایت کنند. 

یوسفی با بیان اینکه اگر کسی رزق معنوی خوبی بدست آورد نه تنها برای یک سال بلکه پایه‌ای می‌شود تا در سال‌های دیگر به  جهش بُعد معنوی برسد، تصریح کرد: در این وضعیت و شرایط ما می‌توانیم رزق معنوی یک ساله خود را تامین کنیم. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی‌(ع) با اشاره به عظمت و ابعاد لیالی قدر، گفت: فضیلت و عظمت این شب‌ها را بر سایر شب‌ها از امور ‌(آمرزش گناهان، نزول قرآن کریم، نزول ملائکه و عرضه اعمال بر حجت خدا) می‌توان بدست آورد.

وی شهادت حضرت علی (ع) را یکی از ابعاد عظمت شب‌های قدر دانست و عنوان کرد: امام علی‌(ع) مظلوم به شهادت رسیدند، مظلومیت همین‌بس که زمانی به شهادت رسیدند، ندای رستگاری سر دادند و برخی از مردم گفتند مگر او به مسجد می‌رفت و  خاندان معاویه  امام علی (ع) را در بین مردم از دین خارج شده معرفی کرده بودند و مردم در منبرهای نماز جمعه سال‌ها دیده بودند، امام را لعن می‌کردند و این لعن‌ها زمینه شهادت در این شب‌ها شد، بعد از شهادت این مظلومیت آشکار و به جایی رسید که امروز مردم فکر می‌کنند، عظمت و ارزش این شب‌ها  تنها به خاطر شهادت امام است.

‌مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی‌(ع)  خاطرنشان کرد: شب قدر فرصتی زرین برای رسیدن به فضیلت و بعد معنوی است و  هنگام خواندن ادعیه شایسته و بهتر است، مفهوم آن را درک و  مدنظر قرار دهیم و با ارتباط با حق تعالی و واسطه قرار دادن ائمه معصومین به جایگاه معنوی برسیم.

انتهای پیام/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار